Istoria

Începuturile: 1920 -1940

Povestea Angelini a început în 1919 în Ancona, într-un mic laborator în care Francesco Angelini a pus bazele ascensiunii sale în lumea industrială. În 1940 a înfiinţat ACRAF, AziendeChimicheRiunite Angelini Francesco, ale cărei principale activităţi sunt producţia şi distribuţia de medicamente.

Imediat după război, Francesco Angelini importă prima vitamină B12 în Italia, un medicament tonic pentru tratamentul anemiei, o boală foarte răspândită la acea dată.  Medicamentul este produs şi comercializat sub marca comercială Dobetin, iar reacţia pieţei este una pozitivă.  Această operaţiune reprezintă primul mare succes al companiei Angelini.


sus

Anii 1950: momentul de cotitură

Francesco Angelini îşi consolidează activele şi îşi transformă mai intens afacerea într-o industrie.  La începutul anilor cincizeci, de comun acord cu fiul său Igino, acesta decide să îşi extindă activitatea comercială la Roma unde se află în prezent sediul central.  În aceeaşi perioadă, activităţile companiei sunt diversificate, iar Angelini pătrunde pe sectorul bunurilor de larg consum: în 1958 este înfiinţată Fater,  o companie din Pescara având ca domeniu de activitate producţia de scutece pentru nou-născuţi şi absorbante intime.  În acelaşi an este lansat pe piaţă Tachipirina, un medicament pentru combaterea gripei ce conţine paracetamol, acesta fiind în prezent medicamentul cel mai frecvent prescris de pediatri şi unul dintre cele mai bine vândute trei medicamente din Italia.


sus

Anii 1960 şi 1970: „epoca de aur"

În 1963, în plină explozie a natalităţii, Fater este prima companie din Italia care lansează scutecele de unică folosinţă marca Lines, iar doi ani mai târziu, prima linie de absorbante intime pentru femei (tot marca Lines).  S-a optat pentru denumirea Lines deoarece evocă inul, materialul folosit până la acea dată pentru confecţionarea absorbantelor.  În 1964, Francesco Angelini moare, iar conducerea companiei este preluată de fiul său Igino.  În anii 60, este demarat procesul de producţie pentru primele molecule originale obţinute în urma cercetărilor farmaceutice derulate de Angelini.

Între anii şaizeci şi şaptezeci, au fost descoperite molecule importante şi inovatoare precum oxolamina (antitusiv), benzidamina (antiinflamator), trazodona (antidepresiv) şi dapiprazola (antiglaucom).  În domeniul tehnologiei de fabricaţie, Angelini introduce în 1975 primul echipament italian pentru fabricarea scutecelor şi se numără printre primii producători care folosesc calculatoarele în activitatea de proiectare şi introduc componentele electronice în liniile de producţie.


sus

Anii 1980: o companie modernă şi internaţională

În 1985, Angelini a înţeles potenţialul ibuprofen în Italia şi a lansat Moment, un medicament analgezic administrat ca automedicaţie împotriva durerilor de cap. Acesta este primul exemplu de marketing aplicat produselor farmaceutice. Încă din anii 60, Igino Angelini a fost convins de importanţa comunicării pentru succesul produselor sale.

În anii 80, Angelini Group a demarat procesul de mondializare prin crearea unităţilor de producţie şi comercializare în Spania şi Portugalia.  Activităţile în Peninsula Iberică încep în 1979, odată cu achiziţionarea grupului Lepori din Barcelona, format din trei companii: FarmaLepori şi L. Lepori, cu activităţi în domeniul producerii şi comercializării medicamentelor şi LaboratoriosAusonia, specializată în producţia de talc şi articole de îngrijire a copilului.


sus

Anii 1990: diversificare şi alianţe strategice

În 1993, după decesul lui Igino Angelini, conducerea Grupului este preluată de fiul său Francesco care îmbunătăţeşte în continuare poziţia acestuia în sectorul îngrijirii sănătăţii şi igienei, consolidând alianţa stabilită în 1992 cu Procter & Gamble.  În Italia, compania multinaţională americană, cu brandul internaţional Pampers (scutece pentru nou născuţi), vine în completarea mărcii Lines pentru absorbante intime pentru femei, în timp ce licenţa brandului Lines pentru scutece este acordată altui grup industrial din motive concurenţiale.  La mijlocul anilor 90, pentru a-şi diversifica activităţile comerciale, Francesco Angelini dezvoltă linia de produse alimentare creată la sfârşitul anilor 50. În 1993 pătrunde pe piaţa vinurilor de calitate, uleiurilor şi cărnii conservate.


sus

Din 2000 până în prezent: consolidarea activităţii principale şi mondializare

Încă din 2000, Angelini este unul dintre cei mai mari producători şi distribuitori de medicamente generice din Italia.  În acelaşi an, Amuchina, firma genoveză care fabrică produse de dezinfectare şi igienizare sub aceeaşi denumire, lider în acest sector în Italia, se alătură Angelini Group. 

Între 2000 şi 2001, Grupul achiziţionează HelsinnProdutosFarmacêuticos şi HelfarmaProdutosFarmacêuticos, două companii farmaceutice portugheze care devin parte a Angelini Farmacêutica, consolidând astfel prezenţa Angelini în Peninsula Iberică. 

În 2002, Angelini cumpără Farmamed, una dintre cele mai mari companii italiene în domeniul comercializării produselor para-farmaceutice în supermarketuri, iar în 2003, în urma achiziţionării Body Spring, îşi face intrarea  pe piaţa produselor din plante şi a suplimentelor. 

În ultimii ani, prin acorduri comerciale și parteneriate, Angelini pune bazele dezvoltării în alte țări. În 2004, de fapt, compania a dobândit o participație semnificativă în Elder Pharma, o companie farmaceutică lider pe piața indiană. În 2007, a achiziționat CSC Pharmaceuticals, grup farmaceutic activ în Europa Centrală și de Est și partener strategic al companiei Angelini din 1998, în timp ce în 2008 achiziționează grupul farmaceutic grec Angelini Pharma Hellas. Din 2009, compania Alcavis HDC LLC, o companie americană care vinde antiseptice și dezinfectanți, și compania farmaceutică pakistaneză Angelini Pharmaceuticals (PVT) LTD fac parte din grup.

Între 2010 şi 2011, Angelini Group şi-a întărit semnificativ prezenţa şi pe piaţa vinurilor, odată cu achiziţionarea unităţii viticole Puiatti din Friuli şi a companiei Bertani, renumite pentru producerea vinului Amarone în regiunea Verona. 

În 2011, brandul Infasil este cumpărat de la P&G, liderul italian în sectorul deodorantelor şi produselor de igienă personală. 

Tot în 2011, Angelini face primii pași în Turcia, prin achiziționarea companiei farmaceutice Angelini Ilac San. Ve Tic.

În 2012, portofoliul de produse al Angelini Group se îmbogățește cu mărcile ACE și Neoblanc (piața produselor de curățare a locuinței), cumpărate de la Fater, în timp ce în sectorul parfumeriei, angajamentul Grupului devine mai puternic prin achiziționarea unui pachet de acțiuni la compania ITF,  cu puncte de lucru în Italia şi Germania.

Începand cu anul 2014, Bertani Domains este compania care condue activităţile din sectorul viticol. 

În ultimii ani, Angelini și-a concentrat eforturile asupra domeniilor terapeutice strategice: durere și inflamație, sănătate mintală, boli infecțioase. Datorită acordurilor de marketing cu marile companii farmaceutice multinaționale, Angelini și-a extins portofoliul de produse cu mărci de top, inclusiv cele internaționale: în domeniul durerii și inflamației, Vellofent (fentanil) și Tachifen (paracetamol și ibuoprofen); în domeniul sănătății mintale Adasuve (loxapină), Rezistent (litiu) și Latuda (clorhidrat de lurasidonă); în domeniul bolilor infecțioase Xydalba (dalbavancin).


sus