Angelini Pharma sărbătorește Purple Day: o zi dedicată creșterii gradului de conștientizare despre epilepsie la nivel mondial

Purple Day
  • Published: 23 mar. 2023

Oamenii sunt încurajați să poarte îmbrăcăminte de culoare mov pentru a crește gradul de conștientizare despre epilepsie și diferitele ei forme. Începând cu anul 2008, Purple Day a fost sărbătorită pe 26 martie în întreaga lume. Anul trecut, zeci de mii de oameni, din peste 85 de țări de pe diferite continente, au celebrat această zi purtând ceva mov și participând la inițiative privind epilepsia.

Cum a apărut Purple Day? Povestea lui Cassidy

Totul a început cu povestea lui Cassidy Megan, o fetiță de 7 ani, de origine canadiană care locuiește lângă Halifax, Nova Scotia. Cassidy a fost diagnosticată cu epilepsie. Reacția copilului la boală a fost una de nedumerire și teamă de a nu fi marginalizată de prietenii ei. Asta până când Epilepsy Association of the Maritimes (EAM) a fost invitată la școala ei pentru a face lumină asupra bolii. Cassidy a fost surprinsă să descopere că multe alte persoane sufereau de aceeași afecțiune ca și ea și să vadă reacția plină de interes a prietenilor ei. Din acel moment, ea a căpătat o nouă încredere și a decis să dezvăluie tuturor că și ea suferă de epilepsie. Cu hotărâre, Cassidy i-a cerut directorului școlii să dedice o zi întreagă epilepsiei: o zi recurentă în care toți oamenii ar putea conștientiza epilepsia, iar cei cu bolnavi de epilepsie ar înțelege că nu sunt singuri. Întrucât în Canada luna martie era deja destinată luna conștientizării acestei boli, 26 martie a fost aleasă pentru a marca această zi. Cassidy a redenumit ziua Purple Day. EAM, care de la început a susținut inițiativa alături de Cassidy, a răspândit Purple Day în toată țara până când, pe 28 iunie 2012, Canada a recunoscut oficial această zi specială. În momentul de fața, Purple Day este recunoscută la nivel global.

Angelini Pharma marchează Purple Day 
Pentru a marca această zi, Angelini Pharma a organizat, pentru toți angajații săi, evenimentul „Every Step Closer in Epilepsy”, ce a avut loc pe 23 martie, la sediul din Roma și la care au participat virtual angajați din Europa și SUA.
Evenimentul este o oportunitate suplimentară pentru companie, atât pentru a-și demonstra sprijinul, cât și de a continua creșterea gradului de conștientizare a bolii în rândul comunității interne. Jacopo Andreose, CEO Angelini Pharma, Francesca Sofia, din partea Biroului Internațional pentru Epilepsie, Dr. Shanika Samarasekera de la Spitalul Queen Elizabeth din Birmingham, Rafal Kaminski, Director Științific și Agnese Cattaneo, Director Medical, vor participa la eveniment pentru a discuta despre boală și strategiile globale în curs și la nivel instituțional cu scopul de a oferi sprijin pacienţilor cu epilepsie.
O zi în numele cunoașterii
Epilepsia a fost recunoscută de către Organizația Mondială a Sănătății ca o boală socială. Aproximativ 50 de milioane de oameni din întreaga lume sunt afectați de epilepsie. Șase milioane dintre ei sunt în Europa, cu 400.000 de cazuri noi înregistrate în fiecare an: un caz nou în fiecare minut.
Răspândirea informațiilor despre boală, la mai multe niveluri ale societății, este crucială pentru a progresa cu tratamentul, dar mai presus de toate, pentru a ajuta oamenii care suferă de ea să se simtă bineveniți și mai puțin singuri. Așa cum ne învață Cassidy și Purple Day.